ZALOGUJ SIĘ

• 89-430 Kamień Krajeński

• tel. (052) 3-88-64-20

POGODA

Zobacz jaka jest prognoza dla twojej okolicy.

U stóp Karkonoszy Drukuj
Redaktor: admin
01.07.2015.
W dniach od 16 do 20 czerwca uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Dużej Cerkwicy wzięli udział w wycieczce w Karkonosze.
Pierwszym celem wycieczki był Zamek Książ w Wałbrzychu rezydencja Hochbergów.  Jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce. Kolejnym etapem był Krzeszów, gdzie mieści się Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej, zwanej Królową Sudetów. Słynący łaskami obraz czczony jest od wieków przez Czechów, Polaków, Niemców i Węgrów. Jest to najstarszy wizerunek Matki Bożej na ziemiach polskich, jeden z najstarszych w Europie.
W Karpaczu można było podziwiać piękno przyrody ożywionej i nieożywionej Karkonoskiego Parku Narodowego. Przez dwa dni wędrowaliśmy po Karkonoszach.. Wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Kopę 1375m n.p.m. Potem czerwonym szlakiem dotarliśmy na Śnieżkę 1602 m n.p.m. Po drodze mijaliśmy Dolinę Pląsawy, Świątynię Wang. W Szklarskiej Porębie atrakcją były wspaniałe wodospady Kamieńczyka i Szklarki. Zdobyliśmy też Chojnik 627 m n.p.m. Zwiedziliśmy również Hutę szkła „Julia” w Piechowicach, Park miniatur i Kopalnię uranu w Kowarach.
W trakcie wycieczki bawiliśmy się w Geocaching. Jest to zabawa w poszukiwanie skarbów za pomocą odbiornika GPS. Ideą przewodnią jest znalezienie ukrytego wcześniej w terenie pojemnika (nazywanego "geocache") i odnotowanie tego faktu na specjalnej stronie internetowej. Geocaching jest zabawą międzynarodową kierowaną do poszukiwaczy przygód w każdym wieku. Jej uczestnicy utrzymują ze sobą kontakty i organizują cykliczne spotkania. Ważna jest również dla nich ochrona środowiska. Nam udało się poszukać 8 pojemników. Głównym poszukiwaczem był Mikołaj Myszkowski, który zachęcił wszystkich do wspólnej zabawy.
 W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wrocław. Tu zwiedziliśmy piękne zoo i wspaniałe Afrykarium, które zrobiło na nas ogromne wrażenie.
Wycieczka do Karkonoskiego Parku Narodowego umożliwiła nam poznanie walorów przyrodniczych, ale też estetycznych i zdrowotnych. Wywołała u nas zdziwienie, nasuwała wiele pytań. Piękno krajobrazu, jego kolorystyka stanowiło bogate źródło doznań, działało na wrażliwość, wzbogaciło przeżycia.
Uczestnicy wycieczki serdecznie dziękują rodzicom, opiekunom, firmie transportowej pana P. Wendy, panu kierowcy oraz sponsorom:
- Nadleśnictwu Lutówko,
- Burmistrzowi Miasta i Gminy Kamień Kr.,
- Bankowi Spółdzielczemu w Więcborku oddział w Kamieniu Kr.,
- Radzie Rodziców przy Szkole Podstawowej w Dużej Cerkwicy.
    Organizator wycieczki

« poprzedni artykuł   następny artykuł »