Szkoła
- Aktualności szkolne
- Informacje o szkole
- Grono Pedagogiczne
- Historia szkoły
- Statut szkoły
- Program wychow-profilaktyczny
- Plan Pracy Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania
- Przedmiotowe systemy oceniania
- Projekty
- Rada Rodziców
- Aktualności Dąbrówka
- LOP
- Galeria zdjęć
- Pobierz pliki
- Ruszaj z nami po zdrowie
- Powiatowy system doskonalenia
- Świetlica
- ORE
- Regulaminy
- Kontakt
- Plan lekcji
- Dla ucznia
- Samorząd Uczniowski
- Rekrutacja
- Zmiana imienia Patrona Szkoły
Przedszkole
ZALOGUJ SIĘ
NASZ ADRES
Szkoła Podstawowa
• ul. Duża Cerkwica 32
• 89-430 Kamień Krajeński
• tel. (052) 3-88-64-20
Regulamin Rekrutacji do oddziałów przedszkolnych (zerowych) |
Redaktor: admin | |
25.02.2014. | |
Regulamin Rekrutacji do
oddziałów przedszkolnych (zerowych)
w Dużej Cerkwicy
Załącznik do Statutu Szkoły
Podstawowej
im. Władysława Broniewskiego
w Dużej Cerkwicy
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6
grudnia 2013 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych
ustaw ( Dz. U. z 2014 r., poz.7)
§1
1.
Dzieci przyjmuje się
odpowiednio do oddziałów przedszkolnych po przeprowadzeniu postępowania
rekrutacyjnego.
2.
O przyjęciu dziecka do
oddziału przedszkolnego, w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor
3.
Postępowanie rekrutacyjne
jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.
4.
Postępowanie rekrutacyjne
może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.
5.
Postępowanie rekrutacyjne
do oddziału przedszkolnego przeprowadza się co roku na kolejny rok szkolny na
wolne miejsca.
6.
Rodzice dzieci przyjętych
do danego oddziału przedszkolnego i corocznie składają na kolejny rok szkolny
deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w tym przedszkolu w
terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego.
§2
1.
Postępowanie rekrutacyjne
do oddziałów przedszkolnych, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez
dyrektora szkoły.
2.
Dyrektor wyznacza
przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
3.
Na rok szkolny 2014/2015
terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz terminy
postępowania uzupełniającego określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z
burmistrzem.
4.
Wniosek o przyjęcie do
oddziału przedszkolnego, składa się do dyrektora.
5.
Wniosek może być złożony do
nie więcej niż trzech wybranych publicznych przedszkoli, publicznych innych
form wychowania przedszkolnego, chyba że organ prowadzący dopuści możliwość
składania wniosku do więcej niż trzech.
6.
We wniosku określa się kolejność
wybranych przedszkoli, w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.
7.
Organ prowadzący (burmistrz)
szkołę może określić wzór wniosku.
8.
Do oddziału przedszkolnego
przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze gminy Kamień Krajeński.
9.
W przypadku większej liczby
kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 8, niż liczba wolnych
miejsc do oddziału przedszkolnego, na
pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące
kryteria:
1) wielodzietność
rodziny kandydata;
2)
niepełnosprawność kandydata;
3)
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4)
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5)
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne
wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie
kandydata pieczą zastępczą.
10.
Powyższe kryteria mają
jednakową wartość.
11.
Do wniosku dołącza się
dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów stosowanych na
pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego. Do wniosku dołącza się:
1) oświadczenie o
wielodzietności rodziny kandydata,
2) orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność,
orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie
równoważne
3) prawomocny wyrok
sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z
jego rodzicem,
4) dokument
poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą;
5) Do wniosku
dołącza się oświadczenie o dochodzie na osobę w rodzinie kandydata - jeżeli
organ prowadzący określił kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata.
12.
Dokumenty, o których
mowa w §2 ust. 11 pkt. 1-3, są składane
w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego
zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub
wyciągu z dokumentu. Te dokumenty, mogą być składane także w postaci kopii
poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
13.
Oświadczenia, o dochodzie,
składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej
treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności
karnej za składanie fałszywych zeznań.
14.
W przypadku równorzędnych
wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli
po zakończeniu tego etapu nadal szkoła dysponuje wolnymi miejscami w oddziale
przedszkolnym, na drugim etapie postępowania są brane pod uwagę kryteria, nie
więcej niż 6, które określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.
15.
Liczbę punktów za kryteria
określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.
16.
Spełnianie przez kandydata
tych kryteriów jest potwierdzane odpowiednimi oświadczeniami.
17.
Każde kryterium może mieć
różną wartość.
18.
Kandydaci zamieszkali poza
obszarem danej gminy mogą być przyjęci do oddziału przedszkolnego, jeżeli po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego (etap I i II), szkoła nadal
dysponuje wolnymi miejscami w oddziale przedszkolnym.
19.
W przypadku większej liczby
kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się
postępowanie rekrutacyjne. Stosuje się przepisy §2 ust. 9-17 regulaminu
rekrutacji
20.
W celu zapewnienia dziecku
podczas pobytu w oddziale przedszkolnym odpowiedniej opieki, odżywiania oraz
metod opiekuńczo-wychowawczych rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi szkoły,
uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i
rozwoju psychofizycznym dziecka.
§3
1.
Ilekroć w regulaminie rekrutacji mowa o:
1) wielodzietności
rodziny - oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;
2) samotnym
wychowywaniu dziecka - oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera,
wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem
sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej
jedno dziecko z jego rodzicem.
3)
rodzicach – należy przez to
rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące
pieczę zastępczą nad dzieckiem
§4
1.
Przewodniczący komisji
rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w
oświadczeniach…(o wielodzietności, o dochodzie na osobę), w terminie
wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do wójta (burmistrza,
prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o
potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza
te okoliczności w terminie 14 dni.
2.
W celu potwierdzenia
okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) …
korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji
publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w
oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o
samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym
mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach
rodzinnych.
3.
Na żądanie wójta (burmistrza,
prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata,
instytucje publiczne i organizacje pozarządowe są obowiązane do udzielenia
wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności zawartych w oświadczeniach, jeżeli
posiadają takie informacje.
4.
Do potwierdzania
okoliczności zawartych w oświadczeniach wójt (burmistrz, prezydent miasta)
właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata może upoważnić kierownika
ośrodka pomocy społecznej, kierownika innej jednostki organizacyjnej gminy lub
inną osobę na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej, lub kierownika
innej jednostki organizacyjnej gminy.
§5
1.
Do zadań komisji
rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) Ustalenie
wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
2) Ustalenie i
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych,
3) Sporządzenie
protokołu postępowania rekrutacyjnego.
2.
Wyniki postępowania rekrutacyjnego
podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych
i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów
oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do
oddziału przedszkolnego lub informację o liczbie wolnych miejsc.
3.
Komisja rekrutacyjna
przyjmuje kandydata do oddziału przedszkolnego jeżeli w wyniku postępowania
rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
4.
Listy, podaje się do
publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie
danego oddziału przedszkolnego. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów
uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która
uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy, jest
określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem
przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
5.
W terminie 7 dni od dnia
podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o
sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do oddziału
przedszkolnego.
6.
Uzasadnienie sporządza się
w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z tym wnioskiem.
Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę
punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat
uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
7.
Rodzic kandydata może
wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
8.
Dyrektor publicznego
przedszkola rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w
terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora
danego publicznego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.
9.
Jeżeli po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego oddział przedszkolny dysponuje wolnymi miejscami,
dyrektor szkoły, przeprowadza postępowanie uzupełniające.
10.
Postępowanie uzupełniające
powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok
szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
11.
Jeżeli w wyniku
postępowania rekrutacyjnego dziecko zamieszkałe na obszarze danej gminy,
któremu ta gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania
przedszkolnego, nie zostało przyjęte do oddziału przedszkolnego, dyrektor
szkoły informuje o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola burmistrza.
12.
Jeżeli w wyniku
postępowania rekrutacyjnego dziecko zamieszkałe na obszarze danej gminy,
któremu ta gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania
przedszkolnego, nie zostało przyjęte do oddziału przedszkolnego, dyrektor
szkoły informuje o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola burmistrza. W tym
przypadku burmistrz jest obowiązany pisemnie wskazać rodzicom inne publiczne
przedszkole albo inną publiczną formę wychowania przedszkolnego, które mogą
przyjąć dziecko. Czas pracy wskazanego przez burmistrza innego przedszkola albo
innej formy wychowania przedszkolnego powinien być zbliżony do czasu pracy
odpowiednio przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego, o przyjęcie
do których ubiegali się rodzice dziecka.
§6
1.
Dane osobowe kandydatów
zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania
rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń
korzysta z wychowania przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Władysława
Broniewskiego w Dużej Cerkwicy.
2.
Dane osobowe kandydatów
nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane
w Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły,
została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało
zakończone prawomocnym wyrokiem.
§7
1.
Terminarz
rekrutacji:
1)
20-28
lutego przyjmowanie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego.
2)
1-31
marca zapisy do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej w Dużej Cerkwicy.
3)
7
kwietnia ogłoszenie wyników naboru.
4)
8-14
kwietnia składanie przez rodziców kandydata wniosku
do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie
uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do oddziału przedszkolnego Szkoły
Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy.
5)
15-22
kwietnia wnoszenie odwołań od decyzji komisji rekrutacyjnej do Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej
Cerkwicy
6)
23-30 kwietnia
Dyrektor Szkoły rozpatruje odwołanie od
rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
7)
7 maja – 31 sierpnia
postępowanie uzupełniające. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|