Szkoła
- Aktualności szkolne
- Informacje o szkole
- Grono Pedagogiczne
- Historia szkoły
- Statut szkoły
- Program wychow-profilaktyczny
- Plan Pracy Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania
- Przedmiotowe systemy oceniania
- Projekty
- Rada Rodziców
- Aktualności Dąbrówka
- LOP
- Galeria zdjęć
- Pobierz pliki
- Ruszaj z nami po zdrowie
- Powiatowy system doskonalenia
- Świetlica
- ORE
- Regulaminy
- Kontakt
- Plan lekcji
- Dla ucznia
- Samorząd Uczniowski
- Rekrutacja
- Zmiana imienia Patrona Szkoły
Przedszkole
ZALOGUJ SIĘ
NASZ ADRES
Szkoła Podstawowa
• ul. Duża Cerkwica 32
• 89-430 Kamień Krajeński
• tel. (052) 3-88-64-20
Regulamin Rekrutacji do klasy I |
Redaktor: admin | |
25.02.2014. | |
Regulamin Rekrutacji do klasy
pierwszej w Szkole Podstawowej
w Dużej Cerkwicy
Załącznik do Statutu Szkoły
Podstawowej
im. Władysława Broniewskiego
w Dużej Cerkwicy
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6
grudnia 2013 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych
ustaw ( Dz. U. z 2014 r., poz.7)
§1
1.
Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Władysława
Broniewskiego w Dużej Cerkwicy dzieci
zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu na podstawie zgłoszenia rodziców tych dzieci.
2.
Zgłoszenia zawiera
następujące elementy:
1) imię, nazwisko,
datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL –
serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) imiona i
nazwiska rodziców kandydata;
3) adres
zamieszkania rodziców kandydata i kandydata;
adres poczty
elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają.
3.
Przepisy niniejszego §1
stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego.
§2
1.
W postępowaniu
rekrutacyjnym na rok szkolny 2014/2015 i 2015/2016 do szkoły kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły
podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi
miejscami.
2.
O przyjęciu dziecka do
szkoły w trakcie roku szkolnego, w tym do klas pierwszych, decyduje dyrektor, z
wyjątkiem przypadków przyjęcia dzieci zamieszkałych w obwodzie publicznej
szkoły podstawowej, którzy są przyjmowani z urzędu.
3.
Jeżeli przyjęcie ucznia (w
trakcie roku szkolnego) wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy
szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć
ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego (burmistrz)
4.
W postępowaniu
rekrutacyjnym do szkoły kandydaci
zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy
pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła nadal
dysponuje wolnymi miejscami.
5.
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy , nie później niż do końca lutego
2014 r. (lutego 2015 r.) , podaje kandydatom do wiadomości kryteria
postępowania rekrutacyjnego (także terminy, wymagane dokumenty i sposób
przeliczania punktów)
6.
Postępowanie rekrutacyjne
jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.
7.
Postępowanie rekrutacyjne
może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.
8.
Postępowanie rekrutacyjne
do szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora. Dyrektor
wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
9.
Wniosek o przyjęcie do
Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy składa się do dyrektora szkoły.
10.
Organ prowadzący Szkołę
Podstawową im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy może określić wzór
wniosku i wzór zgłoszenia.
11.
Wniosek o przyjęcie do
publicznej szkoły może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych
publicznych szkół, chyba że organ prowadzący dopuści możliwość składania
wniosku do więcej niż trzech wybranych publicznych szkół.
12.
We wniosku określa się
kolejność wybranych publicznych szkół w porządku od najbardziej do najmniej
preferowanych.
13.
Wniosek zawiera następujące
elementy:
1) imię, nazwisko,
datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL –
serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) imiona i
nazwiska rodziców kandydata;
3) adres
zamieszkania rodziców kandydata i kandydata;
4) adres poczty
elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają.
5) wskazanie
kolejności wybranych publicznych szkół podstawowych w porządku od najbardziej
do najmniej preferowanych;
14.
Do wniosku załącza się
następujące dokumenty:
1) oświadczenie o
wielodzietności rodziny kandydata,
2) orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność,
orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie
równoważne
3) prawomocny wyrok
sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z
jego rodzicem,
4) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą;
15.
Dokumenty, o których mowa
wyżej w §2 ust. 14 pkt. 1-3, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej
kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu
postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Te dokumenty,
mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem
przez rodzica kandydata.
16.
Oświadczenia, o dochodzie,
składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej
treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności
karnej za składanie fałszywych zeznań.
17.
W przypadku równorzędnych
wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli
po zakończeniu tego etapu nadal szkoła dysponuje wolnymi miejscami w klasie
pierwszej, na drugim etapie postępowania są brane pod uwagę kryteria, nie
więcej niż 6, które określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.
18.
Liczbę punktów za kryteria
określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.
19.
Spełnianie przez kandydata
tych kryteriów jest potwierdzane odpowiednimi oświadczeniami.
20.
Każde kryterium może mieć
różną wartość.
21.
W celu zapewnienia dziecku
podczas pobytu w szkole odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod
opiekuńczo-wychowawczych rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi szkoły, uznane
przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju
psychofizycznym dziecka.
§3
1.
Ilekroć w przepisach dotyczących rekrutacji
mowa o:
1) wielodzietności
rodziny - oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;
2) samotnym
wychowywaniu dziecka - oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera,
wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem
sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej
jedno dziecko z jego rodzicem.
3) rodzicach –
należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty)
sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem
§4
2.
Do zadań komisji
rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) ustalenie
wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
2) ustalenie i
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych,
3) sporządzenie
protokołu postępowania rekrutacyjnego.
4) Wyniki
postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej
imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo
niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
5)Komisja
rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania
rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty .
6) Komisja
rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i
kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
7) Lista zawiera
imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub
informację o liczbie wolnych miejsc.
8) Listy, podaje się
do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie
szkoły.
9) Listy zawierają
imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz
najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej
wiadomości listy, jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście,
opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
3.
W terminie 7 dni od dnia
podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z
wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
4.
Uzasadnienie sporządza się
w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z tym wnioskiem.
Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów
, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w
postępowaniu rekrutacyjnym.
5.
Rodzic kandydata może
wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
6.
Dyrektor szkoły rozpatruje
odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia
otrzymania odwołania.
7.
Na rozstrzygnięcie
dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
§5
1.
Jeżeli po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego szkoła dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor
szkoły, przeprowadza postępowanie uzupełniające.
2.
Postępowanie uzupełniające
powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok
szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
3.
Do postępowania uzupełniającego przepisy
regulaminu rekrutacji §2.
§6
1.
Dane osobowe kandydatów
zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania
rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń
uczęszcza do szkoły.
2.
Dane osobowe kandydatów
nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane
w szkole, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły
została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało
zakończone prawomocnym wyrokiem.
§7
1.
Terminarz
rekrutacji:
1)
do
końca lutego podanie kandydatom do wiadomości kryteriów
postępowania rekrutacyjnego
2)
(także terminy, wymagane dokumenty i sposób
przeliczania punktów)
3)
1-31
marca przyjmowanie zgłoszeń do klasy pierwszej
Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy dzieci zamieszkałe w obwodzie.
4)
7
kwietnia ogłoszenie wyników naboru.
5)
8-14
kwietnia składanie przez rodziców kandydata wniosku
do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie
uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Szkoły Podstawowej im. Władysława
Broniewskiego w Dużej Cerkwicy.
6)
15-22
kwietnia wnoszenie odwołań od decyzji komisji rekrutacyjnej do dyrektora Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej
Cerkwicy
7)
23-30 kwietnia
dyrektor Szkoły rozpatruje odwołanie od
rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
8)
7 maja – 31 sierpnia
postępowanie uzupełniające. |
« poprzedni artykuł |
---|