ZALOGUJ SIĘ





Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

NASZ ADRES

Szkoła Podstawowa

 

• ul. Duża Cerkwica 32

• 89-430 Kamień Krajeński

• tel. (052) 3-88-64-20

POGODA

Zobacz jaka jest prognoza dla twojej okolicy.

Regulamin Rekrutacji do klasy I Drukuj
Redaktor: admin   
25.02.2014.

Regulamin Rekrutacji do klasy pierwszej w Szkole Podstawowej
im. Władysława Broniewskiego

w Dużej Cerkwicy 

 

Załącznik do Statutu Szkoły Podstawowej

im. Władysława Broniewskiego

w Dużej Cerkwicy

 

 

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2014 r., poz.7)

 

§1

 

1.      Do klasy pierwszej  Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy   dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu na podstawie zgłoszenia rodziców  tych dzieci.

2.      Zgłoszenia zawiera następujące elementy:

1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

2) imiona i nazwiska rodziców kandydata;

3) adres zamieszkania rodziców kandydata i kandydata;

adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają.

3.      Przepisy niniejszego §1 stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

 

 

§2

1.      W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2014/2015 i 2015/2016 do szkoły   kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami.

2.      O przyjęciu dziecka do szkoły w trakcie roku szkolnego, w tym do klas pierwszych, decyduje dyrektor, z wyjątkiem przypadków przyjęcia dzieci zamieszkałych w obwodzie publicznej szkoły podstawowej, którzy są przyjmowani z urzędu.

3.      Jeżeli przyjęcie ucznia (w trakcie roku szkolnego) wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego (burmistrz)

4.      W postępowaniu rekrutacyjnym do  szkoły kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.

5.      Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy , nie później niż do końca lutego 2014 r. (lutego 2015 r.) , podaje kandydatom do wiadomości kryteria postępowania rekrutacyjnego (także terminy, wymagane dokumenty i sposób przeliczania punktów)

6.      Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.

7.      Postępowanie rekrutacyjne może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.

8.      Postępowanie rekrutacyjne do szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

9.      Wniosek o przyjęcie do Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy   składa się do dyrektora  szkoły.

10.  Organ prowadzący Szkołę Podstawową im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy może określić wzór wniosku i wzór zgłoszenia.

11.  Wniosek o przyjęcie do publicznej szkoły może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych publicznych szkół, chyba że organ prowadzący dopuści możliwość składania wniosku do więcej niż trzech wybranych publicznych szkół.

12.  We wniosku określa się kolejność wybranych publicznych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.

13.  Wniosek zawiera następujące elementy:

1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;

2) imiona i nazwiska rodziców kandydata;

3) adres zamieszkania rodziców kandydata i kandydata;

4) adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają.

5) wskazanie kolejności wybranych publicznych szkół podstawowych w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych;

14.  Do wniosku załącza się następujące dokumenty:

1) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

2) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne

3) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

4) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą;

15.  Dokumenty, o których mowa wyżej w §2 ust. 14 pkt. 1-3, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Te dokumenty, mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

16.  Oświadczenia, o dochodzie, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

17.  W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu nadal szkoła dysponuje wolnymi miejscami w klasie pierwszej, na drugim etapie postępowania są brane pod uwagę kryteria, nie więcej niż 6, które określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.

18.  Liczbę punktów za kryteria określa dyrektor szkoły w uzgodnieniu z burmistrzem.

19.  Spełnianie przez kandydata tych kryteriów jest potwierdzane odpowiednimi oświadczeniami.

20.  Każde kryterium może mieć różną wartość.

21.  W celu zapewnienia dziecku podczas pobytu w szkole odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo-wychowawczych rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi szkoły, uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka.

 

 

 

§3

1.       Ilekroć w przepisach dotyczących rekrutacji mowa o:

1) wielodzietności rodziny - oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci;

2) samotnym wychowywaniu dziecka - oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.

3) rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem

§4

 

2.      Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

1) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,

2) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,

3) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

4) Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.

5)Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty .

6) Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.

7) Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.

8) Listy, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.

9) Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy, jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

3.      W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

4.      Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z tym wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów , która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

5.      Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

6.      Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

7.      Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

 

§5

 

1.      Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły, przeprowadza postępowanie uzupełniające.

2.      Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

3.       Do postępowania uzupełniającego przepisy regulaminu rekrutacji §2.

 

 

§6

 

1.      Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do szkoły.

2.      Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

 

§7

1.      Terminarz rekrutacji:

1)   do końca lutego podanie kandydatom do wiadomości kryteriów postępowania rekrutacyjnego

2)    (także terminy, wymagane dokumenty i sposób przeliczania punktów)

3)   1-31 marca   przyjmowanie zgłoszeń do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy  dzieci zamieszkałe w  obwodzie.

4)   7 kwietnia ogłoszenie wyników naboru.

5)   8-14 kwietnia składanie przez rodziców kandydata wniosku do komisji rekrutacyjnej  o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy.

6)   15-22 kwietnia wnoszenie odwołań od decyzji komisji rekrutacyjnej do dyrektora Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy   

7)   23-30 kwietnia dyrektor  Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

 

8)   7 maja – 31 sierpnia postępowanie uzupełniające.

 
« poprzedni artykuł

Copyright © PARTNET 2008 All Rights Reserved