ZALOGUJ SIĘ





Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

NASZ ADRES

Szkoła Podstawowa

 

• ul. Duża Cerkwica 32

• 89-430 Kamień Krajeński

• tel. (052) 3-88-64-20

POGODA

Zobacz jaka jest prognoza dla twojej okolicy.

Ruszaj z nami po zdrowie- plan programu Drukuj
Redaktor: admin   
12.11.2013.
 
Ruszaj z nami po zdrowie Uśmiech

Główne cele programu:

1.      Nabycie wiedzy z zakresu postaw prozdrowotnych w aspekcie następujących bloków tematycznych:

„Higiena osobista i otoczenia”

„Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc”

„Żywność i żywienie”

„Aktywność fizyczna, czas wolny, odpoczynek”

„ Zdrowie psychospołeczne, umiejętności życiowe”

 

Cele edukacji zdrowotnej:

·  Poznawanie siebie, śledzenie przebiegu swojego rozwoju

·  Zrozumienie czym jest zdrowie, od czego zależy, dlaczego i jak należy o nie dbać

·  Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych ludzi

·  Przygotowanie się do uczestnictwa w działaniach na rzecz zdrowia i tworzenia zdrowego środowiska w domu, szkole, społeczności lokalnej.

 

Metody realizacji programu:

 

·  prelekcje

·  pogadanki

·  konkurs wiedzy, konkurs plastyczny

·  wywiady, spotkania z pielęgniarką, osobami z Sanepidu

·  zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

·  wycieczki (basen, rowerowe)

 

Program edukacji zdrowotnej– tematyka zajęć:

Higiena osobista i otoczenia:

 

  • - Dbam o higienę ciała i swojego otoczenia

 

- Dlaczego należy hartować organizm.

- Ubieranie się odpowiednio do pogody.

- Profilaktyka przeciwgrypowa – czyli jak chronić się przed grypą.

 

Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc

- Przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się. (pobytu nad wodą, w górach, w  ruchu drogowym)

- Zasady udzielania pomocy w zdarzeniach losowych. Telefony alarmowe.

 

Żywność i żywienie

  - Zasady prawidłowego odżywiania.( bulimia, anoreksja, otyłość)

  - Zasady wykonania zdrowego posiłku.

  - Wpływ nieprawidłowego odżywiania na zdrowie i słabą aktywność  fizyczną.               

 

Aktywność fizyczna, czas wolny, odpoczynek

- Znaczenie ruchu na świeżym powietrzu

- Ubieranie się odpowiednio do wykonywanych czynności              

- Aktywność fizyczna sposobem na wiele dolegliwości

- Negatywne skutki siedzącego trybu czasu

- Umiejętność zorganizowania odpoczynku w zespole

- Zapoznanie z grami rekreacyjnymi

 

Zdrowie psychospołeczne, umiejętności życiowe:

- Moje mocne i słabe strony. Jak pierwsze rozwijać a nad drugim pracować?

- Negatywne emocje jak nad nimi panować?

- Zachowanie asertywne  - co to znaczy?

- Potrafię powiedzieć nie! Nie palę! Nie piję! Nie zażywam!

- Szkody zdrowotne i społeczne związane z paleniem tytoniu, nadużywaniem alkoholu i używaniem innych substancji psychoaktywnych.

 

Przewidywane osiągnięcia:

Uczeń:

- Zna główne zasady bezpiecznego zachowania

- Wie, jak udzielić pomocy;

- Wie, gdzie szukać pomocy w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia;

- Zna zasady przestrzegania higieny osobistej;

- Rozumie znaczenie ruchu na świeżym powietrzu;

- Wie, jak spędzać czas wolny;

- Zna zasady racjonalnego odżywiania się.

- Omawia szkody zdrowotne i społeczne palenia tytoniu, nadużywania alkoholu

- Wie, dlaczego i w jaki sposób należy opierać się presji oraz namowom do używania substancji        psychoaktywnych i podejmowania innych ryzykownych zachowań.

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała: Karolina Siuda

 
« poprzedni artykuł

Copyright © PARTNET 2008 All Rights Reserved