Szkoła
- Aktualności szkolne
- Informacje o szkole
- Grono Pedagogiczne
- Historia szkoły
- Statut szkoły
- Program wychow-profilaktyczny
- Plan Pracy Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania
- Przedmiotowe systemy oceniania
- Projekty
- Rada Rodziców
- Aktualności Dąbrówka
- LOP
- Galeria zdjęć
- Pobierz pliki
- Ruszaj z nami po zdrowie
- Powiatowy system doskonalenia
- Świetlica
- ORE
- Regulaminy
- Kontakt
- Plan lekcji
- Dla ucznia
- Samorząd Uczniowski
- Rekrutacja
- Zmiana imienia Patrona Szkoły
Przedszkole
ZALOGUJ SIĘ
NASZ ADRES
Szkoła Podstawowa
• ul. Duża Cerkwica 32
• 89-430 Kamień Krajeński
• tel. (052) 3-88-64-20
Raport |
Redaktor: admin | |||||||||||||
14.12.2011. | |||||||||||||
Raport z przeprowadzonej
w Szkole Podstawowej
w Dużej Cerkwicy
w roku szkolnym 2011/2012
1. Wstęp.
Raport dotyczy Szkoły Podstawowej w Dużej Cerkwicy. Organem prowadzącym jest Urząd Miejski w Kamieniu Krajeńskim. Szkoła składa się z 8 oddziałów, do których uczęszcza 130 uczniów. Kadrę nauczycielską stanowi zespół 18 nauczycieli.
2. Opis ewaluowanego obszaru.
Ewaluacji poddano:
Obszar 1- Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej
i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, z którego wybrano:
3. Opis ewaluacji.
Ewaluacja miała za zadanie zbadać:
I. Udział i frekwencja uczniów na zajęciach edukacyjnych
II. Udział i frekwencja uczniów na zajęciach pozalekcyjnych
III. Udział uczniów w wycieczkach szkolnych
IV. Udział uczniów w imprezach i uroczystościach szkolnych
4. Opis danych.
Zbierania danych zajął się zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej powołany przez Dyrektora Szkoły i pozytywnie zaopiniowany na Radzie Pedagogicznej. Badania przeprowadzane były w listopadzie roku szkolnego 2011/2012 w terminach zaplanowanych przez prowadzących. Materiały zbierano poprzez stosowanie następujących narzędzi: analizę dzienników lekcyjnych, pozalekcyjnych, dokumentacji wycieczek szkolnych oraz ich programów i harmonogramów, przeprowadzanie i podsumowanie ankiet dla uczniów, przeprowadzanie wywiadów z dyrektorem, nauczycielami, wybranymi uczniami, analiza wybranych imprez szkolnych.
5. Podsumowanie.
· wyniki ewaluacji,
· analiza wniosków,
· odpowiedź na pytanie, co robimy dobrze,
· odpowiedź na pytanie co jest naszym problemem wymagającym rozwiązania,
· odpowiedź na pytanie, co możemy zrobić, aby starać się poprawić pracę szkoły.
6. Wyniki.
I. Analizując udział uczniów na zajęciach edukacyjnych postawiono dwa pytania kluczowe, zastosowano zaplanowane sposoby zbierania danych i uzyskano następujące wyniki.
1. Jak uczniowie uczęszczają na zajęcia edukacyjne?
I miejsce klasa VI - 97,46%
II miejsce klasa V – 95%
III miejsce klasa IV – 92,29%
IV miejsce klasa I – 92,03% V miejsce klasa III – 90,20%
VI miejsce klasa
1. Jak kształtuje się ranking zajęć pozalekcyjnych?
2. Dlaczego uczniowie uczęszczają na wybrane przez siebie zajęcia?
Na podstawie wypowiedzi nauczyciela prowadzącego koło matematyczne wyciągnięto wnioski. Spora grupa uczniów uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych, ponieważ zajęcia te pozwalają poszerzyć wiedzę i umiejętności zdobyte na lekcjach, pomagają w przezwyciężeniu trudności w nauce. Na zajęciach można odrobić zadaną pracę. Oznacza to, że uczniowie przychodzą na zajęcia, by otrzymać pomoc. Pora odbywania zajęć pozalekcyjnych wpływa w pewnym stopniu na liczebność i frekwencję (w tym samym czasie odbywają się inne zajęcia pozalekcyjne).
III. Analizując udział uczniów w wycieczkach szkolnych postawiono dwa pytania kluczowe, zastosowano zaplanowane sposoby zbierania danych i uzyskano następujące wyniki.
1. Jaki jest udział uczniów w wycieczkach szkolnych?
2. Czy wycieczki organizowane przez szkołę są atrakcyjne?
IV. Analizując udział uczniów w imprezach i uroczystościach szkolnych postawiono dwa pytania kluczowe, zastosowano zaplanowane sposoby zbierania danych i uzyskano następujące wyniki.
1. Jakie treści wychowawcze i edukacyjne niosą dla uczniów imprezy i uroczystości szkolne.
Na podstawie obserwacji wybranych imprez szkolnych oraz analizy odpowiedzi uczniów można stwierdzić, że uroczystości i imprezy organizowane na terenie szkoły są dla większości atrakcyjne (63%), ponieważ są ciekawe, pouczające i dobrze zorganizowane. Ponadto poszerzają one ich wiedzę o życiu oraz ich zainteresowania. Dają także wielu uczniom możliwość zaprezentowania się na forum szkoły, dlatego chętnie w nich uczestniczą (51,27%). Ci uczniowie, których wypowiedzi były negatywne, nie podawali żadnego powodu, bądź uzasadniali swój brak zaangażowania nieśmiałością lub niechęcią do publicznych wystąpień.
2. Jakie imprezy(uroczystości) są organizowane w szkole?
· Dzień Ziemniaka-Piknik Szkolny
· Ślubowanie klas I, przedszkolaka
· Dzień Chłopaka
· Dzień Edukacji Narodowej
· Narodowe Święto Niepodległości,
· Andrzejki szkolne
Z wywiadu przeprowadzonego wśród nauczycieli wynika, że ilość uroczystości organizowanych przez szkołę jest ich zdaniem wystarczająca. Imprezy organizowane dotychczas zaspokajają potrzeby uczniów i są starannie przygotowywane. 80% respondentów uważa, że uczniowie raczej chętnie angażują się w organizację tych uroczystości.
3. Jakie uroczystości i dlaczego uczniowie lubią najbardziej?
Zdaniem przewodniczącej samorządu szkolnego zazwyczaj imprezy przebiegają na dość wysokim poziomie artystycznym. Uczniowie i opiekunowie angażują się w nie, co sprawia, że są one bardziej wiarygodne, a widzowie chętniej je „kupują”. Wiele akademii ma za zadanie uczyć, ale jeżeli zostaje nam – uczniom, przekazany długi tekst „wyklepany” z pamięci, to tak naprawdę nic on nie wnosi, a wręcz powoduje, że słuchacze nudzą się i zajmują czymś innym. Przedstawienia czy też apele, w które wpleciona jest choć odrobina żartu i humoru, wywołują znacznie więcej pozytywnych uczuć i opinii wśród uczniów, ale też nauczycieli. W szkole panuje takie przekonanie, że nieważne jaka impreza została przygotowana, ważne jest to, że można opuścić dzięki temu lekcje. Są jednak takie apele, które naprawdę interesują uczniów i wywołują pozytywne refleksje. Niejednokrotnie jednak akademie okolicznościowe przygotowywane są w sztywny, oficjalny sposób, który nie przypada do gustu uczniom, dlatego tak często nie szanują oni pracy koleżanek i kolegów i rozmawiają.
7. Wnioski i zalecenia.
Kryterium I – Frekwencja i udział uczniów na zajęciach edukacyjnych.
Kryterium II– Analiza udziału uczniów na zajęciach pozalekcyjnych.
Kryterium III– Udział uczniów w wycieczkach szkolnych.
Opracowanie: 1. Karolina Siuda 2. Wiesława Szyszka |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
ZEGAR
ANKIETA
IMIENINY
26 Kwietnia 2024 |
Piątek |
Imieniny obchodzą: Artemon, Klaudiusz, Klet, Marcelin, Marcelina, Maria, Marzena, Spycimir |
Do końca roku zostało 250 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |